10 juni dag 20 naar Scherpenheuvel

10 juni 2019 - Scherpenheuvel-Zichem, België

Vanmorgen afscheid genomen en om half 10 ga ik op pad. Vandaag loop ik op mapsme. en knooppunten, een route van ong. 8 km. Het is prachtig weer en ik kzn lekker rustig aan doen. Het eerste stuk door het bos en als ik daar net uit kom zie ik een aparte man lopen en ik vraag of kk een foto van hem mag maken. Why me?  vraagt hij. You are  Beautiful, zeg ik. Hij begint  tegen me te praten en (in het kort) Hij is geboren in Ierland en getogen in Schotland, waar hij een ster was in het gewicht heffen, waar hij een brakke knie aan over hielt .  Na omzwervingen in Canada beland en nu is  zijn stiel in België. Hij is kunstenaar,  specialiteit portret tekenen.  De man 78 j. heeft zorgen om de wereld en ik geef hem een paar tips. Dat was Wel lachen. De route is prachtig  en  het gaat langzaam omhoog.  Om half 12  ben ik in  het bedevaartsoord. De  slaapplek is in het Pelgrim opvanghuis, en ik krijg een keurige kamer voor mij alleen. In de stad is een processie van zo’n 2000 Poolse mensen die in België wonen en dit nu voor de50ste  keer doen.  Het is een gezellig stadje met  veel  terrasjes.

1. Marianne:
    11 juni 2019
    Dag Nel, je geniet met volle teugen zie ik. Lies en ik hebben het stokje op de Pelgrimshoeve in Vessem gisteren overgedragen aan het volgende koppel. Ik ben degene die de foto maakte toen je vertrok. Ik volg je graag en het ga je goed! Marianne
  2. Mia:
    11 juni 2019
    Hoi Nel
    Wat ben je goed bezig , ik lees het regelmatig dus nu toch ook maar ff een keer een reactie plaatsen. Het is een mooie tocht en ik hoop dat je het nog een poos volhoud. Al die ontmoetingen met bijzondere mensen, dat heb je toch als je alleen op pad bent. Er zijn altijd weer mensen die je verder helpen. Veel succes verder en hou vol, en veel groetjes ook van Piet