dag 14 ... rustdag.... 10 km naar Tardajos

8 september 2019 - Tardajos, Spanje

Gister liep Paola een Italiaanse vrouw nog n stukje met me mee en verteld me het eea. Ze had last van haar knieën. Waarom loop  je dan zo snel, vraag ik.  Ja ze is nou eenmaal van de snelle. Toch kan ze me niet bijhouden en ik loop verder. Als ik om 5 uur wakker word lig ze in het bed naast me. Ze heeft heel veel last van haar knie. Ze wil morgen met de bus of taxie naar Burgos en dan naar het ziekenhuis. De taxie is wel erg duur voor haar met een klein budget. Ik denk aan wat Imre me vertelde over de route naar Burgos. Hele lange weg langs heel veel industrie gebied en vliegveld. Als ik wakker lig en dit overdenk, moet ik met haar meegaan en kunnen we samen de taxie betalen. Voor mij is een rustdag heel welkom. Ik voel me gelukkig weer goed vanmorgen. Vertel Paola dat ik meega met de taxie. Ze is blij en tegen 9 uur stappen we in. Midden in de stad stappen we uit bij de grote kathedraal. We nemen afscheid en ik wens haar sterkte. In mijn knip zit nog 10 euro en ga eerst op zoek naar een cash machine. Dan loop ik met de zon op mn hoofd, wind in de rug 10 km naar Tardajos. Het is bijna 12 uur en ga naar de eerste de beste Albergue, La Fabrica. Het ziet er prachtig uit en lekker weer een bed met lakens en de luxe van een kamer met wc en douche. Het kan zijn dat er nog 2 pers. bij komen want er staat ook een stapelbed in de kamer. Ik ruim mn rugzak op en doe de grote was in de wasmachine.