dag 18 , leuke ontmoeting, 27 km naar Gailleres

17 augustus 2019 - Gaillères, Frankrijk

gisteravond  met 7 man aan tafel en lekker gegeten. Deze keer stond er hert op het menu. Erg lekker. Goed geslapen en vanmorgen vertrok ik om half 8. Het is fris en mistig. Wel heel stil en mooi. De route Roquefort is heel mooi.  Wel steeds zoeken op het zandpad naar verharde stukken. Toch ook  na zo’n 12 km , weer puzzelen en op het pad komt een auto en ik vraag aan de jongen of ik zo goed ga naar Roquefort. Hij kijkt ook op zn gsm en zegt dat ik terug moet en de weg pakken. Nou dat ga ik niet doen. Dan maar weer mn neus naar het zuiden volgen, volgens mijn maps  ziet het er ingewikkeld uit maar uiteindelijk kom ik op privé terrein. Een huis en schuurtjes en ik tik op het raam om te vragen of ik goed zit. Er komt een man aan en die vraagt of ik koffie wil. Nou graag. Hij spreekt wat engels, das lekker. Het ziet er gezellig uit binnen en ga aan tafel zitten en krijg een heerlijk bakkie koffie. Of ik ook brood wil, nee maar ik heb nog n dikke plak cace in mn tas en wil dat met hem delen, maar dat hoeft niet. We kunnen een goed gesprek voeren heel leuk. Op een gegeven moment komt Griet, de limburgse,  aangelopen en zoekt. Ik tik op het raam en ze is verbaasd en blij me zien, ze loopt weer weg om tante Til haar wandelmaat, te halen  die ook aan het zoeken is. Samen komen ze binnen en daar komt Brigitte ook nog aan. Allemaal de weg kwijt, maar ze krijgen ook n lekker bakkie. Een gezellige boel. De man die hier alleen woont vind het leuk om ons te verwennen. Van hier is het nog 2 km naar Roquefort en samen lopen we naar de stad. Daar scheiden onze wegen weer. Roquefort is een mooi stadje waar vandaag feest is maar daar heb ik niets aan want het is 10 uur en heel rustig.  Wel  in de de kerk geweest en daarna weer door. Het wordt vandaag 32 graden en ik wil niet laat aankomen. Verder gaat de route over veel asfalt en wordt het aardig warm. Om 16.uur  kom ik na 27 km aan bij b&b Le Chemin Vert met zwembad en diner. Weer lekker afkoelen en uitrusten.