dag 20, 21 km naar Saint Sever

19 augustus 2019 - Saint-Sever, Frankrijk

Goed geslapen en om 5 uur wakker Om 7 uur zet ik een pot koffie en dek de tafel voor 5 personen. Er is ook nog een jonge man op de kamer.We eten ieder ons eigen brood op en Til en Griet vertrekken als eerste. Ik ga om kwart voor 8 van start. Loop het eerste uur samen met Brigitte en dan ga ik er weer alleen van door. Het is weer een mooi traject en tegen elf uur kom ik bij een kerkje en daarbij staat meestal een bankje. Tijd om even uit te rusten en te eten. Ik zie op mijn maps dat het nog maar 3,5 km naar St.Sever is en wil voor de middag pauze om half 1 bij het toeristen bureau zijn, die de sleutel van de refuge hebben. Het is half 12 en dat moet lukken. Het gaat wel steeds berg op maar kom op tijd aan. Ik krijg een stempel in mijn pelgrims paspoort en betaal 13 euro. Voor de deur krijg ik een code. Als ik goed en wel binnen ben, komt er een man die ned. spreekt en legt ne uit waar ik alles kan vinden. Ik doe snel een droog hemd en shirt aan en ga de stad weer in baar het dorps hotel voor een plat du jour. Lekker glaasje rode wijn erbij. Gestoofde gans en patat en n ijsje toe. Inmiddels bellen de dames mij voor de code zodat ze er ook in kunnen. Als ik in de refuge terug kom liggen ze allen uitgeteld op bed. Ik ga ook lekker van mijn siësta genieten. Daarna blog schrijven en voor vanavond heb ik nog wat macaroni.

1. Carla Starink:
    19 augustus 2019
    Hoi Nel,
    Wat weer een prachtig reisverslag, ik neem mijn petje voor je af.
    Wat een avontuur🚶🏻‍♀️🚶🏻‍♀️
    Fijne avond, en voor morgen veel wandelplezier toegewenst👍😎.
    Groetjes van Carla