dag 21 ...26 km door Leon naar Virgen del Camino

15 september 2019 - La Virgen del Camino, Spanje

eVandaag zwoel en zwaar bewolkt. In de  verte donder. Ontbijt voordat ik wegga, het is tegen 8en. Mijn regenzak over de rugzak en de poncho binnen handbereik. Ik wil maar 20 km lopen en in Leon naar een museum gaan. Als ik bij een hostel in de stad kom is er niemand op de receptie, het is zondag en ik moet een tel nr bellen. Een aardige gast helpt me om het bandje in te spreken. Ik ga wat eten maar ik word niet terug gebeld. Ik voel me ook verloren in die. grote stad,  ga ook geen kerk meer in. Ik wil doorlopen en moet weer mijn weg zoeken om op de gele pijlen te komen. Iemand ziet me zoeken en wijst me op de juiste richting. Dan komt er al heel gauw een jonge Italiaan naast me lopen die vandaag net begonnen is. We lopen zo n tijdje op maar  hij gaat me te hard. Ik kan hem wel wat tips geven. Na 6 km kom ik in het dorp Virgen de la Camino. Wat is het gezellig. Poppenkast op straat. Ook Weer een muziekband door  de straten. Een markt en volle terassen. Er is weer een patroonsfeest. Ik voel me hier beter op mn plaats en slaap in de gemeente opvang. We zijn met 3 in een zaal met 20 bedden maar het is nog vroeg. 14 uur. Ik ga op een boven bed liggen en als ik een paar uur later wakker word zijn er al 8 bedden bezet. Ik wil van mijn bed afkomen maar het lukt me niet om van het smalle trapje af te komen Mn buurman moet me van bed af tillen en dat is wel lachen. Ik verhuis snel naar het bed onder me wat nog vrij is. Straks de stad maar in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Imre:
    15 september 2019
    Hoi Nel, laggen. Op onze leeftijd neem je altijd het onderste bed of je moet het leuk vinden er uit getild worden. Mooie en schone albergue daar. Mooie trip verder