dag 23 , 26 km. naar Ossarain

22 augustus 2019 - Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk

Vanmorgen vroeg klokslag 7 uur ga ik de deur uit. Er hangt dauw in het dal en de Pyreneeën zijn nu goed te zien. Vandaag flink klimmen maar mooi. Een kwartiertje gerust onderweg  en de sokken laten drogen. Vroeg weg heeft voordelen maar het  nadeel is dat het gras nog nat is, maar ik wil voor de ergste warmte binnen zijn. Dit keer een B&B met avond eten. Heerlijk als  ik niet om boodschappen uit hoef en extra gewicht in mijn tas heb. Nu neem ik alleen nog voor onderweg eten mee. Stokbrood, kaas, yochert, wat müsli om erdoor te roeren en wat noten. Er hangen nu perziken en appels aan de bomen. Als ik bij het middeleeuwse stadje Sauveterre de Bearn  aankom moet ik heel wat traptreden op om boven in het stadje te komen, dat is zweten. Het ligt daar mooi aan een brede rivier en is een geliefd vakantie plaatsje. Langs de camping weer naar beneden en dan nog 3,5 km langs de grote weg om bij het adres te konen. Ik had het wel gehad. Het is 15 uur en ben 8 uur onderweg geweest .