dag 26. aftrainen ..15 km naar Villafranca del Bierzo

20 september 2019 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Ik ben in Limoges begonnen met 10 dagen lang  ong. 15 km te lopen, om conditie op te bouwen. Nu ga ik aftrainen met per dag te proberen niet meer dan 15 km te lopen. Heb vanmorgen ook  2 kilo uit mn rugzak gehaald en dat na laten sturen naar een albergue 15 km verderop in Villafranca del Bierzo. Om kwart over 9 vertrokken maar had nou niet het gevoel dat mijn rugzak anders woog. Begon rustig  aan te lopen op vlak terrein en ik kreeg last van een spier in mn voet en mn heup. Langs de druiven plukkers en wederom prachtige natuur en vijgen  plukken langs de weg. Na ong 2,5 lopen  kan ik de alternatieve route nemen de andere gaat langs een pad langs de weg. Ik neem de alternatieve  langs de wijngaarden. Als ik daar op loop vraag ik mij af waarom ik het pad met de gele pijlen niet volg wat ik steeds gedaan heb. Ik ga terug naar de weg en volg het pad. Als ik daar loop heb ik er spijt  van en na 200 meter keer om ga ik toch weer terug naar de andere route.  Dan zie ik een man aan komen strompelen en zeg tegen dat we beter de andere route kunnen nemen. Er loopt niemand anders langs deze weg die wel korter is.  In zijn conditie wil hij niet meer lopen dan nodig is. Ik krijg medelijden en vraag; vind je het fijn als ik met je mee loop? Ja dat vind hij zeker. Ik loop met hem mee toch weer langs de weg. We lopen steeds te praten en hij gaat steeds beter lopen. Het is wat heuvelachtig en mijn pijntjes verdwijnen ook. Mijn voeten vinden platte weg niet lekker meer. Als we in Villafranca del Bierzo aankomen zeggen we gedag en hij bedankt me voor de steun. En ik bedank hem omdat hij  mij hielp mijn tempo  te matigen.

1. Imre:
    20 september 2019
    Doe je goed nel. Mooie voortzetting van je camino.
  2. Petra:
    20 september 2019
    Mam je geeft zoveel moois en krijgt er zoveel moois voor terug. Xxx