dag 28.. bergop.. 18 km naar Linares

22 september 2019 - O Cebreiro, Spanje

Gister in de albergue met 3 Canadese vrouwen die zelf wilden koken, gegeten. Het regende hard en hoefden we niet de deur uit. We delen onze camino momenten, het zijn altijd bijzondere verhalen. Vanmorgen om Half 9 vertrokken. Het was koud maar droog. De eerste paar uur  gaat het langzaam omhoog  langs asfalt. Dan begint het bergpad. Rotsig en flink klimmen. Het is weer een uitdaging maar ik vind het prachtig. De vergezichten hoog in de bergen zijn weer fabelachtig mooi. Doe weer heel rustig aan en steek een paar keer op.Het plaatsje op de top is erg toeristisch. Omdat het zondag is zijn er bussen vol dagjes mensen. Heb daar wel wat gegeten om half een maar het was duur en niet lekker.  De albergue waar ik ga overnachten is  3 km verderop en kom daar om ong 14 uur aan.  Er zijn maar een paar huizen en een winkel. De albergue heeft een keuken waar je je eigen potje moet koken. Dan maar zelf weer wat klaarmaken.  Blikje bonen opgewarmd en een biertje  erbij. 2 Vrouwen uit Australie slapen bij me op de kamer.  Ze komen uit het gebied waar wij gewoond hebben. Leuk.