dag 4... 23 km naar Estella

30 augustus 2019 - Estella, Spanje

Gisteravond nog gezellig met Leslie en een paar amerikanen gezeten. Vanmorgen nog vroeger op en om 10 voor zeven loop ik weg, het is nog donker. Het wordt weer een hete dag en het gaat steeds maar omhoog en weer wat naar benden. Ik loop een poosje op met een jong meisje uit Melbourne. Onderweg niet veel schaduw en ik houd een paar korte stops en eet af en toe wat zoets. De mannen die gister een foto maakte in de keuken bij Miguel Komen ook weer op mn pad. Een van de jongens spreekt een beetje Nederlands. We wisselen weer foto’ s uit en lachen. Het is erg  warm en bijna geen schaduw. Om 12 uur kom ik bij het parochie opvang huis. Ik kan mn rugzak alvast binnen zetten en ga op het terras wat eten en wacht een uurtje. Binnen is er een kamer met 8 stapel bedden, goed voor 16 personen.  Ik neem een boven bed, dan heb ik wat ruimte. Het is  een uur later en alle bedden zijn bezet  Er blijkt nog zo’n kamer te zijn voor 18 pers. Een douche en een wc voor de dames.  Het zijn allemaal nieuwe gezichten voor me. Sloveense , Japanse,  duitse en  spaanse en een zuid afrikaan, China, Denemarken. De hospitaleros ( vrijwilligers) hebben  Paella klaargemaakt en het ruikt zo heerlijk. Ik vraag of ik tegen betaling mee kan eten. Even later wordt ik geroepen en mag een vorkje meeprikken. Heb nog een  mooi moment met een vrouw uit Denemarken die ik onderweg al  gepasseerd was. Het mooie van de albergues is dat je zoveel contacten opdoet en fijne gesprekken kan voeren. Ook  heel fijn is het om op tijd aan te komen zodat er tijd genoeg is om het stadje te  ontdekken , een  terrasje  te pikken,  en n. biettje  te drinken, wat  in die warmte super smaakt.