dag 7 di.6 aug. 23 km naar Perigueux

6 augustus 2019 - Périgueux, Frankrijk

Om 8 uur vertrekken we, poncho’s aan, regen en onweer. Na n uur droogt het wat op en wij ook. Een gemakkelijke route niet te veel klim. In het bos komt een fietser ons voorbij en stopt.  Een fransman, Hij is 3 weken met de fiets op pelgrimsroute en wij zijn de eerste pelgrims die hij ontmoet. Ik geef  hem wat geplukte pruimen en hij zegt ik heb ook wat voor jullie. Hij haalt een grote papieren zak mirabellen uit zijn fietstas en gelijk scheurt de bodem en vallen ze op de grond. Met z’n 3en rapen we de vruchten op. Hij vraagt of we bij Chez Nany geweest. Ja we hebben ook gedanst. Hij wist het , heeft ook de fotos gezien en kreeg  van Nany mirabellen mee. We krijgen ieder een handvol en hij gaat weer verder over het stenige bospad.  We komen  na de middag om 2 uur voor Perigueux bij een supermarkt waar we inkopen doen voor het eten vanavond en voor morgen onderweg. Op ons adres  Gite amis d’ Saint Jacques koken we zelf. Om 3 uur staan we voor de deur en kunnen naar binnen. Het is er schoon en goed voor mekaar. We zijn weer de enigste pelgrims.

1. Imre:
    6 augustus 2019
    Hoi Nel, je gaat als een trein. Dit zijn na een rustige aanloop weer de mooie kilometers.
    groetjes en wederom succes toegewenst
  2. Atie Zwagerman:
    6 augustus 2019
    Hallo Nel, mooie afstand al weer gelopen, zien ook dat je goede whalking stokken hebt,
    dat loopt ook wel goed denk.? Jammer van de regen, maar het zijn wel weer prachtige routes als ik dat zo bekijk. je ziet er in je poncho uit als een Maria beeldje. staat je goed hoor.! en lekker fruit eten onderweg ook lekker natuurlijk. Nou ik wens je natuurlijk weer veel succes en hoop dat je geen last meer hebt van je heup, heel dikke knuffel van uit Groet.
    van Wim en Atie.
  3. Carla Starink:
    Hoi Nellie,

Je gaat als een trein, wat een fantastische ervaring deze prachtige wandeltocht, die ik met belangstelling volg, al had ik die zelf ook graag mee willen lopen!
    Nog veel wandelplezier toegewenst!