dag 9, 23 km naar Mussidan fam. loopt een stukje mee

9 augustus 2019 - Mussidan, Frankrijk

Om 8 uur staat de fam Wester voor de deur en Gerben gaat weer terug naar de camping om ze later weer ergens op de route op te halen. De route gaat weer heuvel op en af ook over rotsig bospad, Het loopt gezellig met elkaar en Nancy had weer van alles mee voor onderweg. De kinderen dragen om beurten een rugzak. Ze houden zich heel goed. We plukken fruit en zoeken een markering op een kruispunt. De maps heeft slecht berijk en lopen heen en weer op het kruispunt en gaan dan gewoon de kant van de zon op. Dat pakt goed uit en gaan we in de berm uitrusten en de rugzak leeg eten van wat de fam meegebracht heeft. We zijn bijna 3 uur onderweg en als we weer verder gaan komen we bij een kruispunt met asfalt. Dit is een mooie gelegenheid om afscheid te nemen, Ze vonden het een heel avontuur om dit met oma mee te maken. We omhelzen elkaar en we gaan uit het zicht, berg op. Het was een goed punt om te stoppen want daarna hebben we een uur berg op in de hitte gelopen en kwamen geen asfalt tegen. Onderweg  van de doggie bag met pasta genoten. Weer wat anders dan stokbrood. Als we weer verder gaan  stopt er een auto op ons grindpad en de man weet ons duidelijk te maken dat we tegen de vliegen wat varens moeten afsnijden, daar hebben ze een hekel aan. Als er geen schaduw is, is het bloed heet, en als er schaduw is zijn er veel vliegen die het liefst in je ogen, oren en neus zitten. Met in iedere hand n stok met n pluk varens zwaai ik ze weg. Dat gaat prima. Dank u boswachter! Om 3 uur komen we in het stadje Mussidan en een man die ons aanspreekt loopt met ons naar  de gemeente refuge. Om 4 uur gaat de deur open en gaan we eerst wat drinken in de buurt. Als het tijd is staat de deur open en een jonge dame schrijft ons in. Betalen 11 euro voor bed, bad, en ontbijt, zonder brood, maar wel jam, boter en koffie. Nancy had ons gister een flink stuk stokbrood gegeven en dat komt dan goed van pas. We krijgen een stempel in ons Pelgrims paspoort. en de dame vertrekt. We zijn weer de enigste en kunnen kiezen  uit 3 kamers met elk 2 stapel bedden. we kiezen elk een kamer uit. De zoon van Brigitte met zijn vrouw en baby van 6 maanden komen naar ons adres toe want ze zijn ook op vakantie in de buurt. We gaan samen in de stad eten. Ik eet biefstuk met patat, en om 9 uur lig ik weer in bed.