Eerste route door Belgie via het boekje naar Meerhout

7 juni 2019 - Meerhout, België

Een mooie dag maar later regen en harde wind verwacht. Om 7 uur neem ik afscheid van mijn man en we gaan ieder onze weg. Het is vandaag 24 km en ik kan rustig aan doen. De route is mooi en kan onderweg nog opsteken en n soepie eten. Om half 4 kom ik in Meerhout aan in een pelgrims voor pelgrims huis. Net op tijd binnen voor de regen. De gastheer nodigt mij uit om wat te komen drinken en ik kan mee eten. Leuk gesprek gehad en voor morgen maken ze mijn ontbijt als pakket klaar en kan ik morgen zo vroeg vertrekken als ik wil. Hij heeft een alternatieve route voor mij uitgeprint omdat dit adres ver buiten de route ligt en ik niet terug wil lopen. Het is iedere keer lastig om een passend adres te vinden, maar morgen slaap ik weer in een abdij in Averbode als het goed gaat is het 18 km.

1. Ella:
    7 juni 2019
    Hoi Nel, na je verwendag heb je morgen een dikke dag voor de boeg, maar ik heb het idee dat het je nog goed afgaat en heeft het verblijf bij de paters en Cor je goed gedaan. Wandel ze morgen, liefs Ella
  2. Atie Zwagerman:
    7 juni 2019
    Hoi Nel, Dat heeft je vast allemaal weer gesterkt, even rust en verwent worden., Super dat Cor daar was,. Al was het misschien ook wel weer moeilijk om ieder een kant op te gaan.. En red Cor het ook wel zonder Jouw ? Gelukkig dat het overdag niet van dat slechte weer is. Want het ging toch wel erg tekeer He.: En slaap je overal een beetje goed?? Hoop dat het goed wandelweer voor je blijft. Je foto,s ook weer erg leuk.
    Denk veel aan je, en wens je weer heel veel mooie en verrassende wandelroutes.
    hou je haaks. Liefs en groetjes Atie.
  3. Tineke de Geus:
    8 juni 2019
    Hoi Nel
    Ontvangen g je me nog steeds.
    Weet niet precies. .....en het is steeds een verrassing? ?of je het bericht ontvangt
    In de Abdij in België lees ik.
    Hier is het heel slecht weer.
    Tussen de buien door prachtig.
    Het gaat je goed zo te zien.
    Een geweldige ervaring lijkt mij de Pelgrimstocht! !
    Je had er toch al een beetje voor getraind! !
    Er valt vast veel te zien en te beleven
    Wie veel reist weet veel te vertellen.
    Tot horens en tot ziens
  4. Alde:
    8 juni 2019
    Stevige wandeling Nel! Heel herkenbaar: het regelen van een bed en eten is een deel van de weg. Maar zo mooi dat er dan toch elke dag weer lieve mensen voor je klaarstaan!
    Dank voor je mooie blog. Buen Camino!
  5. Tineke de Geus:
    9 juni 2019
    Ja hoor Tineke, ik lees altijd je reacties en dat vind ik erg leuk. Jij bent de enigste van onze club die mij volgt denk ik. Van Gloria heb ik ook niets gehoord maar misschien is ze nog met vakantie.
    Het is vandaag mooi weer en ga ik hier in de buurt wat rondkijken, en moet proberen weer een overnachting voor morgen te regelen. Ik hoop dat het lukt. Het wordt nu heuvelachtig en ik wil niet te veel km op een dag lopen. Fijne Pinksterdagen. Liefs Nel