dag 37. loop alleen 18 km naar Mont de Gozo

1 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteravond heerlijk gegeten in een goed restaurant zonder pelgrims menu. Monique zegt me dat het misschien goed voor me is om deze laatste dag alleen te lopen. Ik zeg tegen Monique : ik had voor jou precies hetzelfde in mn hoofd. Het is misschien leuk voor jou om een dag helemaal alleen te lopen. Zo moeder zo dochter.  Ik vertrek om 8 uur. Het is nog donker en droog. Het is een parade van pelgrims en ik loop heel langzaam. Als ik het bos uit kom passeert me een man met een hond die we 3 dagen eerder in een cafe ontmoette en Monique was nogal geïnteresseerd in zijn zelf gemaakte stok. Die is heel licht  en ze wil weten wat voor hout het is. Het is Hazelnoot, Je vind het overal langs de weg  en dan gewoon een tak er af halen. We hebben iedere dag gekeken maar konden het niet vinden. Toen ik hem zag zei ik hem dat we geen hazelnoot bomen hebben gezien dus nog geen stok. Hij wijst achter me daar heb je er een! Hij loopt er naar  toe en wijst een tak aan die geschikt is maar ik moet hem er zelf afhalen. Hij gaat weer verder met zn hondje. Ik  draai de tak er af, strip de zij takjes eraf en heb de stok voor Monique. Om een uur s’middags  ben ik boven op de berg Mont de Gozo en daar moet de albergue zijn waar mijn rugzak naar toe is gestuurd. De naam van de albergue kan ik niet vinden en loop maar door want het moet langs de camino liggen. Op eens ben ik  onderaan de berg en nog steeds niet gevonden.Ik vraag het in een restaurant en die zoeken het adres voor me op. Ik moet weer terug die berg op. Bel Monique en die zit nog voor de berg en daar bovenop zullen we op elkaar wachten. Het is een uur later als we elkaar treffen.  Ook  de rugzak is terecht en we besluiten om niet op de berg te blijven want we vinden het er ongezellig. Om vier uur komen we in de voorstad van Santiago en gaan naar een albergue van de kerk. Het is morgen nog 1,5 km naar de kathedraal en het pelgrims kantoor waar we het certificaat kunnen ophalen. .................Hier ff Monique . Ik heeft n goeie nacht gemaakt (fles wijn doet wonderen haha) en wordt pas 8 uur wakker.Ben de laatste in de herberg. De meeste zijn al op pad dus het loopt heerlijk rustig. Daar ben ik blij om. En t voelt helemaal niet vreemd! Heerlijk gelopen! T loopt anders dan gepland En dat is juist weer leuk! Ik word zowaar met het camino virus aangestoken! Morgen alweer de laatste dag. Dit weekje is voorbij gevlogen.