dag 38 ... Na 1,5 km de finale

2 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

fWas al heel vroeg wakker en om 7 uur maak ik Monique wakker, wat ik n beetje begrotelijk vind maar ik  wil over n half uur weg. Om 8 uur gaat het pelgrims kantoor open en we moeten het ook zoeken. Mijn camino is pas klaar als ik mijn certificaat heb. Dus als ik het plein met de kathedraal binnen kom voel ik niets want ik moet naar het pelgrims kantoor om een nummer te halen en dan te wachten tot ik aan de beurt ben. Ik trek nr 169 en 28 was aan de beurt. Op de app kan ik de  nummers volgen en we kunnen rustig n koppie nemen en naar de kerk gaan. Daar is een mis voor  pelgrims. Er wordt gevraagd of ieder om de beurt opstaat en zegt  uit welk land je kom en waar je bent gestart. Als ik aan de beurt ben is Monique al weg om de nrs in de gaten te houden die langzaam dichterbij ons nr komen. Ik vertel: Ik kom uit Nederland en ben vanuit mijn huis inNH gestart. Ik ben 70 jaar en heel blij dat ik het eind doel  heb bereikt. Bewondering alom. Ik word er wel verlegen van. Ik ben de enigste die van huis is vertrokken. Als  ik aan de beurt ben voor mijn certificaat maakt Monique een foto en nu ben ik  klaar, op het schrijven van mn blog na. Ik ben er vrij nuchter over en de emoties die ik  voelde heb ik met Monique iedere keer onder het eten tot tranens toe gedeeld. Ben zo blij met haar kado om hier bij me te zijn.  Verder wil ik iedereen bedanken die mij in woord of in gedachten mij steunden. Jullie waren ook de engelen op mijn pad en het heeft me veel goed gedaan. Morgenvroeg weer naar huis, het is mooi geweest .........,Mam ik ben ongelofelijk trots op jou! Je hebt vele mensen ontmoet en bent velen tot steun geweest Het was een inspirerende en spirituele tocht voor je en ik vond t geweldig dat ik t laatste stukje met je mee mocht lopen. Ik hou van je!

1. Nelly Beemsterboer. Je schoonzus.:
    Geweldig Nel. Ik zie je wel op Cor zijn verjaardag vrijdag. Nelly
  2. Ben Kamperman:
    2 oktober 2019
    geweldig Nel. wat een prestatie en doorzettingsvermogen.
    ik ben trots op jou. en Deliana zeker.
    welkom thuis. ik ben nu in Duitsland.
    groetjes Ben
  3. Nel Beemsterboer de Nijs:
    jij ook sterkte Ben
  4. Diny en Bert:
    2 oktober 2019
    Nel gefeliciteerd! Geweldig, wij hebben genoten van je verslagen en in gedachten meegelopen.
    Welkom thuis. Liefs Bert en Diny.
  5. Imre:
    2 oktober 2019
    Hoi Nel, gefeliciteerd met je mooie camino. Nu nog maar lang nagenieten. Het was mooi je te volgen. groetjes en goede vlucht naar huis.
  6. Margriet Raven Vader:
    4 oktober 2019
    dank je Margriet
  8. Bob van bekkum:
    7 oktober 2019
    Dag Nel, ik heb je reisverhaal in een adem gelezen, wat een doorzettingvermogen, ik heb aan topsport gedaan , maar jij bent voor mij een SUPER TOP SPORTER, lichamelijk en geestelijk. Een sportieve KNUFX van Bob van Bekkum.
  9. Nel Beemsterboer de Nijs:
    7 oktober 2019
    Dag Bob, bedankt voor de lovende woorden maar op de camino kreeg ik zoveel energie, ik begrijp het zelf nauwelijks.