15 juni Namen

15 juni 2019 - Arlon, België

Vanmorgen uitgezwaaid door Trudie en Nico en de eerste 2 uur in zachte regen gelopen. De heuvels worden groter. Het lukte niet om op de Via Monastica te komen en zijn op de maps gelopen. We vonden een mooie rustplaats op het militaire kerkhof van de eerste wereld oorlog.  Na ong 12 km komen we in Namen langs een huis waar een man on de tuin bezig is. Hij vraagt ons in het frans of we iets wilden drinken. Heel graag natuurlijk! We mogen binnen komen . Het is de eerste keer dat er langs de weg iets aangeboden wordt , en zijn heel blij. We drinken koffie en mevr. spreekt wat Nederlands. Men. was  ambassadeur in Ruanda en ze hebben  de Afrikaanse gastvrijheid  meegenomen toen ze moesten vertrekken met de Houtu  Toutsie oorlog. Brigitte heeft een paar blaren opgelopen, en mevr. wil ons wel met de auto naar ons gast adres twee km  verderop  brengen. Dat was wel lekker. Voor dat we de stad ingaan om te eten konden we 3 dagen vooruit reserveren. De kilometers  beginnen wel op te tellen. Morgen 30  langs de Maas naar Dinant.