Emotionele tocht

26 mei 2019 - Baambrugge, Nederland

Op het laatste nippertje besluit  ik de route om te leggen naar Amstelveen om een bezoek te brengen aan  Prof. Dr. Peter Barth.  Het is 6,5 km om. Ik ga op de bonnefooi in de hoop dat hij thuis is. Om 9 uur afscheid genomen van de veelbesproken maar heel aardige pastoor van de Vredeskerk.  Ontbeten bij een benzine station en op naar Amstelveen. Onderweg kom ik langs het  VU ziekenhuis ,  er is veel veranderd maar ik word emotioneel , omdat ik er zo vaak geweest ben als het weer eens niet goed ging met zoontje Cees. Altijd konden we meteen komen en werden  liefdevol   opgevangen dankzij dr Barth.  De gps heeft me goed gestuurd ik begin het ook te leren hoe er mee om te gaan. Om Ong 11 uur bel ik aan en Peter doet open. Hij herkent me maar weet mijn naam niet. Als ik het zeg weet hij het. Hij is zo blij verrast en ik krijg een kus op mijn voorhoofd. Koffie gedronken, veel gepraat, geluncht en na 2 uur vertrek ik weer richting Baambrugge. In totaal 22 km  een mooie route gelopen en kom moe maar voldaan bij mijn gastgezin in Baambrugge

1. Atie Zwagerman:
    27 mei 2019
    Hallo Nel, ik kreeg kippenvel van je verhaal;, Deze wandeltocht ,moet vast ook een reis door je eigen leven zijn , met ook heel veel gevoelens die boven komen.
    je intuitie die jij zo mooi volgt, door ineens je route om te leggen. door bij deze professor langs te gaan ,die een belangrijke rol gespeeld moet hebben, in Jullie leven, in heel angstige tijden ,om Jullie Cees. ( en plots komt ook gevoel van dankbaarheid dat deze man er voor Jullie wilde zijn , toen. ) Cees zal altijd een deel van je leven blijven .Kan me voorstellen dat emotie s dan zeker naar boven komen. Wat zal deze Professor
    het mooi en bijzonder gevonden hebben dat je langs kwam..
    Nel ik hoop dat het je ook allemaal kracht en troost mag geven deze ontmoeting.!
    Ik vindt je echt een kanjer hoor.! De foto dat je aan een lekkere maaltijd en glaasje zit is een teken dat je goed voor je zelf zorg. en dat ben Jij dubbel en dwars waard.
    Heel veel liefs en groetjes. Atie geniet van de mooie dingen om je heen.