dag 1. 31 mei 14 km naar Aix sur Vienne

31 juli 2019 - Aixe-sur-Vienne, Frankrijk

De eerste wandeldag begon om half 9. Prima wandel weer, route maps.me aan en kunnen zo zonder problemen de stad uitlopen (met dank aan Imre) en kunnen na zo’n drie kwartier de pijlroute volgen. De hele weg wel blijven opletten en niet al pratende een markering missen. Dat gebeurde dus en onder het genot van het snoepen van een pruimenboom wezen een paar Franse wandelaars ons erop dat we een stukje terug de markering linksaf gemist hadden.  Fijne waarschuwing van deze engelen onderweg. We volgen de goede route en lopen ieder ons eigen tempo.  Om 12 uur komen we aan bij de gite van de kerk. Op de deur staan tel nrs en allen gebeld. Dan krijg ik een gesprek op een bandje waar ik niets van versta, maar na de piep zeg ik op mn beste Frans dat we op het gereserveerde adres zijn aangekomen en graag de sleutel willen. Er naast is een boekwinkel met koffie hoekje.   De bediende wil net de zaak sluiten maar wil toch wel een kopje koffie  voor ons zetten. Ze spreekt wat engels en belt voor ons nog eens het nr. en spreekt in dat we zitten te wachten. Na 10 min komt er een auto voorrijden en kunnen we instappen  en rijden naar het adres. Heel oud maar kunnen uitkiezen en nemen ieder een kamer. Even uitrusten en dan bootschappen doen, voor het avondeten, ontbijt en lunch en avondeten voor de volgende dag.  Lekker in de tuin eten,  fles wijn er bij en dan nog een heerlijke wandeling langs de rivier de Vienne. Het was een hele fijne dag zonder rugpijn.

1. Imre:
    1 augustus 2019
    Hoi nel,
    Mooi dat maps.me werkt. Ja niet dromen en praten onderweg anders heb je nog niets aan maps.me. Verder geniet van de omgeving. Buen camino