dag 19... heuvels.. 26 km naar Bercianos Del Real Camino

13 september 2019 - Bercianos del Real Camino, Spanje

nVan de 18 bedden waren er maar 6 bezet en heb een rustige nacht gehad. Vanmorgen om 10 over 7 vertrokken. Weer zonder ontbijt. Maar n uur later eet ik lekker brood met tomaat en ham. Aan tafel zit ik net een echtpaar uit Florida die ik al vaker ontmoet heb. Vaak zie ik bekenden en het is altijd leuk om weer even bij te praten.  Na 16 km in de plaats Sahagun  wil ik in het klooster slapen maar het is 11 uur en om 12 uur gaat de deur open. In een bar om de hoek ga ik wachten en koffie drinken. Als het kwart voor 12 is word ik onrustig en wil verder lopen. Weet niet wat me bezield want het is z’on leuk stadje met een rijke geschiedenis. Maar iets in mij zegt dat ik verder moet. Ga weer verder. De hele dag gaat door glooiende heuvels. Afwisseling genoeg.. Het is aardig warm geworden en loop 10 km verder. De laatste kilometers  is er af en toe schaduw van de bomen. Tegen 2 uur kom ik in de plaats Bercianos Del Real Camino. Bij een albergue  vraag ik een bed maar ze zitten vol. Ik vraag de vrouw waar ik dan terecht kan en ze  wijst me op de refuge parochial. Die heb ik het liefst. Als ik daar aankom zijn er 5 wachtenden voor me. Het onthaal is heel hartelijk. Als ik aan de beurt ben en ze zien al die stempels in mijn credential, zijn ze onder de indruk. Er is plaats genoeg  ze kunnen 50 pelgrims hebben. Wel weer aan de regels meedoen zoals  stilte momenten en gezamenlijk eten. Naast  mijn bed slaapt een stel uit Zuid Afrika die Zuidafrikaans/nederlands praten wat heel leuk klinkt. De parochieopvang huizen zijn altijd donativo. Je bepaalt zelf wat je kan of wilt geven.