dag 18. ..prachtdag. .29 km. naar Ledigos

12 september 2019 - Ledigos, Spanje

Goed geslapen en om tien over 7 trek ik de deur achter me dicht. Te vroeg voor ontbijt in de hostel maar na ong. 5 km  in de stad Cranion, komt dat helemaal goed. Een mooie stad met heel veel kerken en abdij. Ik loop er doorheen. Vandaag 30 graden en wat wind. Perfect wandel weer. Het is weer een lang pad, steeds maar rechtdoor. Het landschap na de stad is de eerste 6 km groen en daarna stoppel velden van afgemaaid graan. Zo ver als ik kan kijken. Kleurschakering. geel, oker, bruin en hier en daar een toefje groen. Ik waan mij in de woestijn. Wat ben ik blij dat ik in dit jaargetijde hier ben. Het verre uitzicht over de vlakte  is prachtig en verveelt me geen moment. Dit gaat zo wel  n paar uur wandelen door. Ondertussen bij een eenvoudig maar o zo’n heerlijke rustplaats met bbq., brood met worst en koffie genomen. Er komt een eng. echtpaar bij me zitten en lopen samen nog een stukje op. Om half een kom ik in een alleraardigst dorpje waar het een drukte is op het terras. Velen stoppen hier. Bij de albergue kijk ik op de route kaart en het is nog bijna 6 km naar de volgende plaats. Ik loop zo lekker te genieten en wil eigenlijk nog niet stoppen. Ik vraag het meisje van de albergue of ze voor mij wil bellen naar de albergue in de volgende plaats want ik wil wel zeker van een bed zijn. Ze reserveert een bed en dan kan ik hier op mn gemak warm eten. Verse jus, Paella en meloen. Als ik weer verder ga  veranderd het landschap ook. Nu  met  bos in de verte en is het  weidse uitzicht weg. Om kwart over 2 ben ik op mn plek en kan uitzoeken uit 18 bedden. Ben helemaal niet moe. Dat zal het platte land wel zijn wat geen extra energie kost.

1. Imre:
    12 september 2019
    Hoi Nel,

je maakt er wel de kilometers van. Top hoor. gister 30, vandaag 30. Je gaat lekker. groetjes en nog veel mooie momenten.