dag 21, 26 km naar Beyries

20 augustus 2019 - Beyries, Frankrijk

Vanmorgen om 9 uur vertrokken in de regen. We zouden eerst  16 km lopen naar Hagetmau  en daar overnachten maar het loopt lekker, het is bewolkt en zo’n 25 graden. Ik wil graag doorlopen naar Beyries dat is ong. 10 km verder en zeg dat tegen de dames als ik ze onderweg passeer. Ze vinden het een goed idee en gaan met ons vieren verder. In Hagetmau, wat een mooi plaatsje is komen we langs een restaurant en zien op de kaart het dag menu voor 16 euro. Ik zeg tegen Brigitte. We kunnen hier wel gaan eten want vanavond is er niets te krijgen.  We gaan naar binnen en het is poepie chic, met damast en zilverwerk op tafel. We krijgen een 3 gangen menu en het was me lekker! Voldaan gaan we  verder het is nog 12 km, waar het venijn in zit. Flink stijgen en dalen. Onderweg bel ik naar  de gemeente dat we er zo aankomen met 4 vrouwen.  Om 17 uur zijn we er. Er zijn een 8 tal vouw bedjes met een kussentje,  achter een gordijn. In de zaal van het dorpshuis waar ook het gemeente kantoor in is, kunnen we de keuken gebruiken en de wc en douche. We dachten dat er niets te eten was maar het leek wel een winkeltje en ook de koelkast is goed gevuld. We mogen alles gebruiken, het is gedoneerd of achter gelaten. Ik eet mijn overgebleven macaroni van een paar dagen geleden op en dat smaakt nog heel kekker. We hebben allemaal ons eigen brood mee voor morgenochtend.

1. Imre:
    20 augustus 2019
    Hoi Nel,

Ja het venijn vandaag zat wel aan het eind. best klimmetje. groetjes.
  2. Joke:
    20 augustus 2019
    He Nel, Wat doe je het geweldig .Frankrijk heb je er bijna op zitten. Ik neem m'n petje voor je af. SJef word morgen geopereerd. Steek maar een kaarsje op voor een goed verloop. Hou je goed. Groeten Joke.