dag 24 ... heftig ...28 km naar El Acebo

19 september 2019 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Gisteravond en nacht regen en onweer. Vanochtend gelukkig droog en Thomas vraagt of hij weer met me mee mag  lopen. Buiten zit Sam al te wachten. We vertrekken even na 7 uur, het is nog donker. Het is goed lopen met zijn 3en en er wordt niet gepraat. Het gaat geleidig  omhoog  en omhoog.  Het is zooooo mooi door de bergen. Komen langs prachtige berg dorpjes en steken n paar keer op voor koffie  en om 11 uur lunch. Het pad is veranderlijk van goed te doen tot zeer lastig. Het duurt lang voor we bij het kruis komen, maar zien het opeens.  Ik ga mijn engel boven brengen..... nog even een stilte moment voor ieder en we gaan weer verder. Het gaat nog even omhoog en dan begint een lange steile en heftige afdaling  over de rotsen, waar we 2 uur over doen. Ik ben niet moe maar kan mijn spieren goed voelen. Als we in het dorp El Acebo aankomen bij de parochie opvang ga ik eerst met mijn hete voeten in een bak koud water. Voor het avondeten kijken we met z’n allen naar de zonsondergang en het is half 9  voordat we aan tafel gaan. Salade en linzen, brood en wijn en meloen toe.