dag 26.. 8 km klimmen naar Orrisson

25 augustus 2019 - Uhart-Cize, Frankrijk

Gisteravond zat ik met een Ierse man te praten die hier ook  slaapt en wilde me niet bang maken voor klim maar ondertussen wel heftige verhalen vertellen. Door verschillende mensen is me aangeraden om na de klim van 8 km een overnachting te boeken en dan de volgende dag naar Spanje lopen. Heb   Slecht geslapen en was wel een beetje bang voor de klim met 11 kilo op mn rug. Heb vanmorgen mijn nieuwe schoenen en  nieuwe ‘dubbele’ sokken aangetrokken en toch mn oude  schoenen achter gelaten. Geen extra ballast en neem het risico. Aan het ontbijt zat ik tussen een groep Italianen. Om 7 uur staat Brigit al buiten op me te wachten en gaan op pad. Rustig aan. Eerst een heel stuk langs de weg en daarna kronkelend over rotsig pad. Wat is het een kick  om over de Hoge bergen te gaan die we al zo lang in de verte hebben zien liggen en iedere dag een stukje hoger en dichterbij  te komen en dan nu eroverheen. Ik loop letterlijk en figuurlijk in de wolken. Om 20 over 9 komen we al bij de refuge Orrisson. Het was afzien, blij dat ik boven ben, maar had  gedacht  dat ik er 4 uur over zou doen. Drinken koffie met een taartje erbij. Dan  soep waar ik mn eigen maggieblokje nog aan toe voeg. De kamer delen we met twee Françaises, een meisje uit de Filepijnen en een Amerikaanse. Verder een heerlijke rustdag met een bijzonder mooi uitzicht nu de wolken opgetrokken zijn.

1. Imre:
    25 augustus 2019
    Hoi Nel,
    Dat heb je heel goed gedaan. Bravo. Nu genieten van orisson. Morgen is het allemaal minder stijl. Wel nog een km of 9 omhoog, maar dat gaat je wel lukken. Veel succes en nog een mooie avond daar.
  2. Monique:
    26 augustus 2019
    Geweldig! Je hebt inmiddels een bere conditie! Ben benieuwd hoe het met je voeten is gegaan. Lekker om de rest van de dag uit te rusten en jezelf te verwennen! Dan kan je er morgen weer tegenaan.
    💋Monique
  3. Joke:
    26 augustus 2019
    Superzuster knap dat het nog steeds goed gaat.. Sjef mag vandaag naar Alkmaar. Want alles gaat verder goed. Weer een stapje verder naar een herstel.Hou je goed. Groeten Joke.
  4. Nel Beemsterboer de Nijs:
    27 augustus 2019
    Fijn dat het goed gaat met Sjef en nu mooi dichtbij huis. Hopen maar op een voorspoedig herstel. 💋💋Nel