dag 3. 2 aug. 13 km berg op naar Le Lac

2 augustus 2019 - Châlus, Frankrijk

Heerlijk geslapen en na het ontbijt  nemen we afscheid van de fam. Wykes waar we zo gastvrij zijn onthaald en dat voor 11 euro. Het is half 10 en 17graden met strak blauwe lucht. De route gaat weer flink berg op en is prachtig. We kunnen rustig aandoen en bezoeken onderweg het kerkje en steken een kaarsje op.  Ook weer een heel stuk bos, schaduw dus en het voelt ook lekker zacht aan onze voeten. Voor Chalus kopen we bij een grote supermarkt wat eten en op een bankje in de winkel eten we onze lunch, het is er lekker koel. Chalus is een mooi middeleeuws dorp en  lopen we langs van wat er nog over is van het kasteel van Richard Leeuwenhart, eng. en franse koning die daar in 1199 is vermoord. Het ligt daar prachtig op de heuvel en drinken koffie en ga ik het museum bekijken. We nemen de tijd, heerlijk.  Na Chalus weer een stuk bos en als we daar uit komen staan we meteen voor de deur van de fam. Jonker. Een gezin uit Spanbroek die hier nu 2 jaar wonen en ze hebben er wat moois van gemaakt. We mogen afkoelen in het zwembad en ze gaan voor ons koken. Wat een luxe. Al met al een pracht dag.