dag 4. 3 aug. 16 km naar La Coquille

3 augustus 2019 - La Coquille, Frankrijk

Gisteravond door wat lectuur op de kamer gebladerd en kwam een mooi blad tegen  van de stichting “ Jonkers zorg boerderij”. Een uitgave gemaakt naar aanleiding van het 5 jarig bestaan van een zorgboerderij op maat, in Hoogwoud. Ik was onder de indruk van deze onderneming. Deze mensen zijn 11 jaar geleden hiermee begonnen en ik vroeg mij af hoe het komt dat ze nu hier zijn. Bert vertelde dat er zoveel energie in ging en ze te kort tijd hadden voor hun eigen gezin met 4 kinderen en heeft na 9 jaar een paar gevonden die het werk overnamen en zijn naar Frankrijk verhuisd. Angele begeleid in Nederland nog zorginstellingen die op hun concept overgaan. Ze hebben nog steeds een voorbeeld functie.

Na n heerlijk hollands ontbijt afscheid genomen van Bert en Angele Jonker waar door we zo verwent werden. Het gaat een warme dag worden 29 graden.  De 16 km gaat berg op en meer door het bos dan over asfalt, een meevaller. We stappen flink door en met wat kleine pauzes komen we om goed 1 uur na de middag bij ons Refuge Pelerin  St. Jaques aan. De deur is op slot en gaat om 4 uur open. We gaan in de tuin zitten en beginnen onze route verder te plannen tot aan Roncevalle  in Spanje , het reserveren komt later. Wel een mail gestuurd voor een reservering in Orrisson op de klim in de Pyreneeën op 26 augustus. Nu maar hopen dat het ook gaat lukken. We zijn best trots op onszelf dat het tot nog toe allemaal gelukt is want het is best een hele puzzel maar we vullen elkaar heel goed aan. Brigitte het reken werk  en de adressen zoeken en ik schrijven en bellen. Om half 4 gaat de deur open en kunnen we binnen. Het ziet er keurig uit. Een kamer met 2 stapelbedden en 2 losse. We hebben de eerste keus, er komt nog een manlijke pelgrim bij. In de stad een biertje genomen en om 7 uur is het eten in de refuge klaar.