dag 6.. 19 km naar Viana

1 september 2019 - Viana, Spanje

Gisteravond nog naar de pelgrims mis geweest. De kerk van Los Arcos heeft  een rijke historie,  is prachtig maar heel overdadig. Voor mij is het meer een museum.  Ik ben in spanje een paar keer een kerk binnen gegaan, als die al open was, en het is alles goud wat er blinkt. Een heel verschil met de sobere kerkjes in Frankrijk waar ik altijd even tot rust kon komen. Vandaag bewolkt en het loopt heerlijk. Hoef vandaag geen rekening  te houden om voor de ergste hitte binnen te zijn en kan onderweg lekker op mn gemak opsteken en de alleraardigste bergdorpjes bekijken. Prachtige dag met veel klim en een  schitterende afdaling. Ik probeer zo veel mogelijk alleen te lopen om optimaal te genieten. Om 12 uur  ben ik in het stadje Viana waar van alles te doen is en gezellig druk. Het hotel is in het centrum en ga ik lekker van de luxe genieten en neem eerst een bad. Het vliegtuig heeft vertraging en het wordt wel avond voordat Cor er is. Maar ja, reizen is ook afzien.