Spanje dag 1. 25 km naar Larrasoaña

27 augustus 2019 - Larrasoana, Spanje

Toch nog redelijk geslapen net al dat gesnurk om me heen. In dit huis kunnen ze meer dan 300 man herbergen.  Het  zijn allemaal open cabines met 2 stapelbedden. Ik lig boven en vind dat prima want dan kan ik rustig op bed mijn gym oefeningen doen. Om 6 uur  klinkt er gregoriaanse muziek en het begint meteen te leven. Het is een geritsel van jewelste, het lijkt of iedereen staat te popelen om weer te vertrekken. Ik doe rustig aan, heb gisteravond mijn tas al klaargemaakt.  Het  ontbijt is nu net kaas en ham, lekker. Tegen  8 uur vertrokken. Vandaag 20 km naar het stadje  Zubirie . Het is veel klimmen door bos over grof grint en rotspad. De afdaling op gevaarlijk rotsig pad vind ik veel zwaarder dan de stijle afdaling van gister.Als ik om 13. uur in het mooie stadje aankom zit Brigit daar in de berm wat te eten. Ze vraagt of ik al een bed heb. Nee dat heb ik niet. Ze wil nog 5 km doorlopen naar het vogende plaatsje  Larrasoana Bijna iedereen stopt hier en ik vind het een goed idee want ik ben helemaal niet moe en kan  nog wel n uurtje verder lopen. Ik heb de stap er goed in en om 14 uur ben ik bij de gemeente herberg. Betaal 8 euro en krijg een bed toegewezen. Ik ga pijlsnel naar het restaurant  op de hoek voor het dag menu. Eerst een lekker koud biertje. Menu van de dag is knoflooksoep, stoofvlees en ijsje toe. Kan rode wijn, kan fris water, en een mand met brood. Het was lekker pittig en heb zo mijn zout en zoet weer aangevuld.