dag 2 .. 26 km naar Cizur Menor

28 augustus 2019 - Cizur Menor, Spanje

Was weer een rommelig nachtje. Met 10 man op een kleine kamer. Geen frisse lucht. Ik ben er wel 3 x uit geweest om op te frissen. Om kwart over 5 begon het gedonder alweer. Een stel uit de US vertrekken in het donker. Ik zit nog met een paar spanjaarden wat spaanse woordjes te leren. Het is best lastig, om te schakelen van frans naar spaans. Om kwart over7 loop ik ook de deur uit. Ben nog niet zo vroeg op pad geweest. Het is lekker fris maar het wordt 35 graden vandaag. Het is een slingerend pad watgoed te doen is. Onderweg zitten een paar jongens op n trap en ik ga er bij zitten om wat te eten. Zij oefenen hun engels en ik mijn spaans. Om goed 11 uurben ik in Pamplona en achter me wordt geroepen Nel Beemsterboer.!! Daar is Brigitte. We drinken samen koffie en nemen afscheid want haar afstanden worden groter en zien we elkaar misschien niet meer...Het is een mooie stad en de route gaat er dwars doorheen. De markering is geweldig goed. Om half een kom ik in het dorp Cizur aan bij het opvang huis van de Maltezer orde. Ik ben de eerste en even later komt de zweedse die ook in donker vertrok, aanstappen. We kunnen kiezen. Het ziet er prima uit en genoeg ventilatie. Ik doe de grote was, met de hand. Et staat wind en zal het goed drogen. Dag menu genomen even verderop in het dorp en dan komen er nog 2 pelgrim dames die vragen of ze bij me mogen zitten. Ja, natuurlijk , gezellig. De ene had ik al eens eerder ontmoet, Iluta uit Letland en Luz uit Porto Rico. We hebben heel wat afgepraat en wijn gedronken. Om 4 uur siësta. Hoop op een rustig nachtje want morgen staat me weer een flinke klim te wachten.