dag 11. bewolking 26 km naar Granion

5 september 2019 - Espoo, Finland

Vanmorgen was het nog donker toen ik vertrok want het is 26 km naar Granion en  ik wil ook ivm een slaapplaats,  op tijd binnen zijn. Er staat een koude tegenwind en heb voor het eerst mijn vest aan. Het landschap veranderd in glooiende bergen, met landbouw. Hier geen druiven meer. Ik pluk vijgen langs de weg, die  heerlijk smaken. Om half elf Koffie en wat eten in St Domingo de Calzada. Een mooie  historische stad met een grote kathedraal. Loop daarna  verder steeds omhoog naar Granion. Daar is in de toren van de kerk een pelgrim opvang . Er is plaats te over en kan uitzoeken. Ik moet wel op de lange laag, op een matje op de grond. Er kan geen hand tussen, zo krap liggen ze tegen elkaar  en 2 rijen dik.  Het avond maal wordt gekookt maar  iedereen moet wel meehelpen, ook met de afwas. Er zijn veel Italianen. Als ik even lig uit te rusten komt er een meisje naast me liggen. Komt  u uit Nederland? Ja hoe weet je dat? Ze had mijn naam in het boek gelezen en zag het vlaggetje uit Utrecht op mn rugzak. Aan de andere kant ligt een Italiaanse jongen. t  Zal mij benieuwen of ik n beetje kan slapen vannacht.