dag 12.... 24 km naar Espinoza del Camino

6 september 2019 - Villambistia, Spanje

Het was een gezellige boel gisteravond. Iedereen, (we zijn met 34) hielp mee. Om 6 uur  Tafels  en stoelen klaarzetten. Salade maken. Tafels dekken. Om 7 uur een Pelgrims mis. Om 8 uur eten. Salade en pasta. brood, wijn, fruitsalade. Voor het eten stelt iedeen zich weer voor. Er zijn nog 3 hollanders. Het merendeel is Italiaans en spaans.  Het gebed voor het eten is een rap en iedereen klapt op ritme mee op tafel. Een dolle boel. Na het eten gezamelijk  opruimen. De gitaar werd van de wand gehaald en een meisje uit Korea gaat achter de piano. Samen zingen en daarna moesten we allemaal mee naar de kapel  voor een bezinnings moment van n kwartier waar iedereen rustig van wordt. Daarna naar bed. Het lijkt wel een slagveld met al die lichamen op de grond.  Het is inmiddels half elf en als ik op mn mat ga liggen val ik meteen in slaap en had een prima nachtrust. Om 5 uur vertrekt de eerste alweer. Ik ga als laatste weg om half 8.  Het is bewolkt met een koude wind.  Heb Vandaag 24 km gelopen op een gemakkelijk pad.   2 x opsteken voor koffie en soep en kwam om 14 uur uit in Villambistia. Een albergue. Ik neem een bed in een kamer met 3 stapel bedden die ik later moet delen met 4 mannen.