dag 14, Top dag. 15 km naar Pondaurat

13 augustus 2019 - Pondaurat, Frankrijk

Gister met het diner zaten we bij  de Bernadette en Serge Tallet aan tafel, gezamenlijk te eten met wijn want dat waren vitaminen. Er was weer een overvloed en Bernadette, met een paar woorden eng. en ik met wat acteer werk konden we elkaar begrijpen en lachen. Vanmorgen ging ik om half 10 pas weg. Heerlijk rustig aan gedaan want het is maar 15 km en prima wandel weer. Als ik het eerste stuk de oude route neem, over grint en langs de velden word ik overspoeld door geluks gevoel. Wat fijn dat ik hier mag zijn. Als ik in de stad  La Réole aankom haal ik alvast een kleine stokbrood. Als buffer. Het is een mooi oud stadje met een prachtige kathedraal waar een bandje met orgel muziek klinkt. Ik ben de enigste en kan lekker meegalmen op bekende liedjes. In de stad rondgezworven, koffie gedronken en de pecunia’s aangevuld. Wat een zegen die euro’s. Ik steek de rivier de Garonne over en kom even voor 12 uur bij een picknick plaats waar ook een bootje zo gebruikt kan worden. Daar ga ik lekker in zitten en mn brood met omelet opeten. Het landschap veranderd in maisvelden, en zonnebloemen. Even na enen kom ik bij het Canal  le lateral a la Garonne. Er is een uitspanning  aan het sluisje en ik ga een ijsje kopen. Als ik er een uitgezocht heb ga ik  binnen zitten. De uitbater brengt me gelijk een kan water en een glas. Ik geef hem een handkus. Hij moet lachen en wijst op zijn wang. Ja daar kan ik niet omheen. Heb daar heerlijk gezeten en af en toe naar buiten om een foto te maken als er weer een bootje door de sluis heen moest, Om half 3 kom ik op het adres in Pondaurat aan en Brigitte is er al even. Heel leuk zo om met  elkaar de belevenissen te delen. Er staat veel lekkers op tafel en worden verwent. Als  we naar de kamer gebracht worden is er een  kamer met een klein 2 pers. bed. Nou ik  vind het geen succes om daar met z'n tweeën in te zweten. Het maakt Brigitte niet uit maar ik vraag of ze nog een kamer heeft. Gelukkig is er volop keus en ik ga naar boven. Het ziet er allemaal weer apart uit.

1. Carla Starink:
    13 augustus 2019
    Wat een fantastische tijd beleef he tijdens deze fantastisch mooie wandeltocht, nog veel wandelplezier toegewenst🚶🏻‍♀️🚶🏻‍♀️🚶🏻‍♀️Groeten van Carla