dag 15..weer fit.. 20 km naar Hontanas

9 september 2019 - Hontanas, Spanje

Gister in het restaurant hadden ze vlees op de bbq. Het water liep me in de mond. De pasta s en pizza s  komen mn neus uit en heb zooon trek in vlees. Ik bestel biefstuk. Als het voor me staat voel ik me een beest met zijn prooi. Tot het laatste stukje kluif ik de botjes af. Wat was dat lekkkkerrrr. Om 7 uur met mijn kamergenote Daniella gegeten. Zij is vegetarisch en ik eet groenten en vis. We kunnen lekker praten. Ze is Roemeens en woont sinds 3 jaar in Roermond en spreekt goed Nederlands. Vanmorgen om 6 wakker, heb heerlijk geslapen. Daniella vertrekt om half 7 en ik een uur later, na het ontbijt. Het is goed weer. 20 graden, geen wind. Het eerste stuk gaat door glooiende heuvels en later het vlakke hoogland. Heel mooi en stap lekker door. Ik voel me weer helemaal fit. Onderweg in een dorpje een verse jus en zoet broodje genomen en weer verder. Tegen 12 uur wordt het warm en als ik in Hontanas  aan kom  besluit ik te stoppen. De volgende plaats is nog 2 uur lopen  en dan is er het risico om geen slaapplaats te krijgen. Hier kan ik nog uitzoeken. In albergue El Punto Heb ik Een bed  in een kamer met 4 stapelbedden. Het ziet er keurig uit. Als om 13. uur mn verhaaltje schrijf in de bar, komen de hordes al weer binnen gelopen op zoek naar een bed. Ze kunnen hier 62 pelgrims herbergen.