dag 16.. slapen in de kerk.. 20 km naar Itero del Castillo

10 september 2019 - Itero del Castillo, Spanje

Vandaag een prachtige route met nog een aardige klim en een prachtig weids uitzicht over de hoogvlakte. Ik tref het met het weer. Het is bewolkt en het waait niet. Het kan niet beter. Om half 8 vertrokken na gebakken eieren met spek. De motor gaat weer op volle kracht. Onderweg hoor ik nederlands met een zachte G en loop 2 mannen voorbij die net hun eerste dag achter de rug hebben. We praten nog wat en ik ga verder. Loop stevig door om van al het gebabbel in verschillende talen af te zijn en zoek mijn eigen ruimte op, in de stilte. Om 12 uur kom ik op de plek waar ik wil overnachten. Dit is een kerkje met 12 slaapplaatsen in de kerk. In België heb ik bier gedronken in de kerk en nu ga ik slapen in de kerk. Het is de bedoeling om  aan alle rituelen mee te doen. Ik zal wel zien hoe dat gaat en wil dit graag meemaken.

1. Marianne:
    10 september 2019
    Prachtig zoals jij jouw camino loopt. Ik volg je met bewondering! Buen Camino!
  2. Imre:
    10 september 2019
    Hoi Nel, Ja, dat is een leuk kerkje. Wij hebben daar een stempel gehaald. Vlakbij de brug. Wel heel basic. Maar ook dat is mooi om mee te maken. Wij liepen daar om 10 uur al langs. Dus te vroeg om te overnachten. Je maakt er in ieder geval een mooie camino van.
    groetjes
    imre
  3. Jill Eenigenburg & Kurt Kosty:
    11 september 2019
    Hello Nel -
    Was just looking to see where you are and we noticed we could translate at least the latest part of your blog. You are an amazing woman and we hope you are having fun. It will certainly be a wonderfully memorable experience. We miss seeing you and hope we will fix that sometime soon. We send much love and best wishes as you complete your amazing journey. Travel safely.