dag 24. heftig klimwerk 24 km naar Ostabat

23 augustus 2019 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Mr Pascal houd van koken en maakt ook zijn eigen jam. gekookt eitje en yochert  bij het ontbijt en dat gaat bij mij mee in de tas voor onderweg. Er was nog een pelgrim ene Jack uit Utrecht. Om goed 8 uur vertrek ik en mijn gedachten zijn bij Deliana die vandaag gecremeerd wordt. Onderweg belt Brigitte mij op dat ze mijn petje midden op de weg zag liggen en neemt hem voor me mee. We zien elkaar vast nog wel onderweg. De route is prachtig maar heftig klimwerk op moeilijke paden. Onderweg 2 x mijn water aangevuld.  Brigit komt me achterna en samen lopen we het hele lange rotsige pad omhoog, zonder bomen en het is 40 graden. Flink zweten dus. Eet boven op de berg mijn macaroni van n paar dagen geleden op. Daarna een afdaling en dan blijft het maar omhoog gaan tot we om 15 uur bij Gite  Izarrak aankomen. We liggen op een slaapzaal voor 8 personen, later komen er nog een paar mannen bij. Kleren uitwassen en dan ga ik afkoelen in het zwembad, zo mooi met de bergen er omheen. Dat voelt even als vakantie maar ik kan de spieren nu wel voelen en mn knie. Heb toch heel voorzichtig gedaan. Maar hopen dat het morgen weer over is. Er wordt weer voor ons gekookt. Als het goed is komen er 12 mensen, maar zeker is dat nooit omdat er mensen reserveren, die dan niet op komen dagen. We zullen zien.

1. Carla Starink:
    23 augustus 2019
    Wat weer een mooie reisverhaal, ik heb waardering voor je hoor, nog veel wandelplezier toegewenst🚶🏻‍♀️🚶🏻‍♀️Groetjes Carla