dag 8, zware dag 25 km naar Chateau d’Puy Ferrat

7 augustus 2019 - Saint-Astier, Frankrijk

Gister avond in de gite een luie wijven diner klaargemaakt, nl een blikje chili con carne opgewarmd en dat heb ik geweten. Mijn toko stond de hele nacht open. Gelukkig zonder nare geuren, rommelig geslapen.  Vanmorgen kakkie  sproei. Volgende keer maar beter mijn best doen met het eten. We  hebben ons verslapen, zijn laat uit bed en gaan om 9 uur pas de deur uit. Het is warm met een hoge vochtigheids graat, het regent net niet. De  markering in de stad laat het afweten en de maps is er ook mee aan. We  zijn om half elf op de route en 5,5 km verder. Daarna regelmatig puzzelen. Het gaat kilometers straf berg op. Om half 12 lunchen we bij de abdij op een muurtje en daarna het bos weer in.  De markering is van daar af prima . Een enorme hoosbui treft ons en kunnen net aan,op tijd onze poncho’s aandoen. Gelukkig duurt het niet lang. Berg af is ook kilometers en doen dat op een huppeltje. Later weer wat asfalt en dan weer zeer rotsig bosbad. Het was de hele dag flink klimmen en dalen. Wel weer genoten van de prachtige natuur. We zijn nu in de Dordogne. De hele dag heb ik het gevoel dat mijn dochter Nancy met man Gerben en kinderen, die in de buurt op vakantie zijn, straks bij ons overnachtings adres staan,  n.l Chateau d’Puy Ferrat. Een kasteel boven op de berg, op de route, waar pelgrims kunnen overnachten. Het is bijna 5 uur als we nat van het zweet de kasteel tuin inlopen.  En Wie hebben zich achter de bomen verstopt? Jawel hoor de fam Wester. Oh wat ben ik blij ze te zien. Er staat een tafel gedekt onder de bomen met allerlei lekkers en nadat ik mijn rugzak in onze kamer heb gezet en snel wat anders heb aangetrokken, staat er al een koud biertje op me te wachten. Wat een verrassing en zo lekker gegeten. Ze vinden Brigitte een leuke vrouw met een nog leuker taaltje.  Wat hebben we een mazzel ,  Anders was het alleen brood geweest want er was niets in de buurt van het kasteel. Nancy knipt ook nog mn haar en ze komen met ons een kijkje nemen in het kasteel.  Om 7 uur nemen we afscheid en gaan ze naar de camping in de buurt. Morgen om 8 uur komen ze terug en gaan een stukje meelopen. Ik ga lekker in bad en om half 9 lig ik in bed en kijk tegen enorme balken in het plafond. Een bijzondere plek, heel mooi om hier te zijn.

1. Monique:
    7 augustus 2019
    Noh prachtig ! Ze kwamen precies op t goeie moment.
    En morgen samen oplopen , gezellig!
  2. Annie Lulofs:
    8 augustus 2019
    Nel wat vind ik je toch een geweldige vrouw! En eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je
    dat je dit toch maar ff doen!!!Zo in de natuur en zoveel mooie dingen zien!!
    Blijf genieten Nel!!xxx