dag 9 Van het Lek dijkje naar Beesd 13 km

30 mei 2019 - Beesd, Nederland

Vandaag heb ik alle tijd. Weinig km in het vooruitzicht. Kan lekker rustig mijn rek en strek oefeningen doen, prima ontbijt en dan de poncho aan want het regent. Met de voetpond gerund door vrijwilligers steek ik de Lek over. Daarna n stuk oeverpad en daarna door veel nieuwbouw. Mooi huisjes kijken, maar toch weer n paar km om moeten lopen door afsluiting, maar het zijn iedere dag meer km als waar ik voor gerekend heb. Onderweg wil ik graag koffie drinken maar de enigste uitspanning waar ik langs kom is dicht. Ik ga voor het dichte hek staan en zie mensen binnen. De mevr. komt naar buiten om te zeggen dat ze dicht zijn. Ik vertel dat ik pelgrim ben en dat er verder niets op de route is en of ze aub voor mij een kopje koffie kan zetten. Ik mag binnen komen. Haar man zit binnen aan de koffie en ze maakt n heerlijke latte voor me met n brownie. Het is heel knus binnen en weer een bijzonder gesprek . Als ik wil afrekenen mag het niet. Ik leg tien euro op tafel want dat koppie was me dat dik waard. Ze willen er niets van weten. Verder gaat het en om half 2 kom ik in Beesd aan. Loop eerst het dorp in om te kijken of ik ergens wat kan eten. Het ziet er vrij uitgestorven uit. Toch is er een cafe open en er zitten een paar mannen aan de bar. Het is er vrij donker binnen maar achterin is een man alleen aan het biljarten. Ik loop er naar toe en vraag of ik n pottje met hem kan spelen. Dat vind hij goed. Mijn rugzak af, schoenen uit, en bestel een 0% biertje. Lekker om even wat anders te doen. Als ik wat gegeten heb aan de bar raak ik in gesprek met een man uit Finland. Hij heeft de route in Spanje gelopen en hij bied me een slaapplaats aan, maar die heb ik al. Als ik mijn rek wil betalen mag ik dat niet. Dat is de tweede keer vandaag. Hij staat erop want pelgrims moet je helpen.

1. Nancy:
    30 mei 2019
    We zitten weer te genieten van je verhaal! liefs Nancy en Hanna
  2. Ella:
    31 mei 2019
    Zus, je verhaal brengt herrinneringen boven aan onze gezamenlijke wandelingen. Liefs Ella
  3. Tineke de Geus:
    31 mei 2019
    Hoi Nel
    Dus toch ook regen gehad I. V M de regen kleding.
    Hoe krijg je alles weer droog voor de volgende dag.
    Vooral omdat iedereen nat is geworden
    Nog geen blaren ??
    Hopelijk heb je pleisters mee.,
    In NH is het heel droog en harde wind.
    Fijn weekend.
    Warme groet van Tineke de Geus